Pravidla hry
projděte je celá !
Pravidla vaší postavy
1.) nepodvádět jakýmkoliv způsobem
2.) nenadávat
3.) neničit atmosféru
4.) snažit se přežít =)
5.) v situacích volby se rozhodujte vlastní úvahou...nikomu nemůžeš 100% věřit
Základy:
1.) kostým odpovídající době....
2.) Glejt - je něco jako váš občanský průkaz , dostanete ho na začátku hry..... je na něm udán počet životů , jméno , počet reinkarnací a vaše schopnosti
Zbraně
Všechny zbraně musí být náležitě měkčené a žádná část výzbroje nesmí obsahovat ostré hrany nebo výstupky. Je zakázáno dále používat poškozenou zbraň.
Velikostí výzbroje se vždy rozumí maximální naměřitelný rozměr.
Zbraně pro boj zblízka musí mít váhu odpovídající jejich rozměru. Hlavice seker a palic musí být vyrobeny pouze z měkkého pružného materiálu, nesmí být vyztuženy a při dopadu musí pružit. Palice také nesmí být příliš pádné.
Šípy musí být na špici opatřeny pevným základem (korkový špunt, víčko PET lahve) a kolem něj molitanovou koulí o průměru minimálně 6 cm.
Pozor, každý střelec smí používat pouze svou vlastní munici, nikdy cizí.
Jako kombinaci zbraní lze používat:
- jednoruční zbraň a štít
- dýku, tesák a meč ve vzájemné kombinaci do součtu délek 140 cm
Štíty nesmí mít ostré hrany ani nebezpečné výstupky. Dále musí mít odpovídající váhu a funkční provedení (za zranění, způsobená vlastním štítem, nese odpovědnost jeho držitel). Z důvodu bezpečnosti jsou zakázány celokovové štíty.
Velikost štítu je max. 60 cm.
Zbroje jsou pouze součástí kostýmu a nebudou nijak herně bonusovány.
Vzhledem k častým dotazům: Zbraně, které nejsou uvedené v tabulce povolených zbraní, povolené nejsou.
Všechny zbraně a štíty musí být schválené a označené organizátory!!!
Povolené zbraně: | max. rozměr (cm): | útočná část: | poznámka |
jednoruční: | |||
dýka | 40 | čepel | |
tesák | 60 | čepel | jílec min. 12 cm |
meč (šavle apod.) | 100 | čepel | jílec min. 15 cm |
sekera, kladivo, palcát | 90 | hlavice | měkčené toporo min. 1/3 u hlavice |
obouruční: | |||
obouruční meč | 125 | čepel | jílec min. 20 cm |
obouruční sekera, obouruční kladivo | 120 | hlavice | měkčené toporo min. 1/3 u hlavice |
střelné: | |||
luk, kuše | - | šíp - šipka | max. nátah 15 kg |
Pravidla boje
Pravidla vycházejí ze sjednocených pravidel ASF. (www.asf.cz)
Základním principem boje je, že platný zásah do zásahové plochy působí herní zranění. Bojovat lze jen s organizátory schválenými a označenými maketami zbraní a štítů.
Platný zásah je zřejmý kontakt útočné části zbraně se zásahovou plochou, pokud mu předchází odpovídající nápřah. Konečnou platnost zásahu uznává zasažený. Zásah obouruční zbraní platí, pouze je-li držena oběma rukama.
Zásahové plochy jsou:
- trup, obě ruce po zápěstí, obě nohy po kotníky
- mimo: hlavu, krk a rozkrok!!!
- vyvarujte se úderům na klouby (kolena, lokty, kotníky, zápěstí) - zásah do nich však platí!
Je povoleno:
- snažit se o platný zásah soupeře v rámci těchto pravidel
- krátce chytit či přišlápnout protivníkovu zbraň za neútočnou část
Je zakázáno:
- vše, co by přímo či nepřímo způsobilo skutečné zranění komukoli
- útoky i náznaky útoku mimo zásahovou oblast
- bodání
- fyzický kontakt, tzn. nesmí se tlačit tělem či štítem, jsou zakázány jakékoliv údery a kopy (o bojových uměních ani nemluvě)
- dlouhé držení protivníkovy zbraně nebo štítu
- útok jinou, než útočnou částí zbraně, štítem, nebo součástí zbroje
- záměrné krytí útoku nezásahovou plochou